Godziny | Opis |
---|---|
6:00-8:00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy i czynności dowolne podejmowane przez dzieci. Podejmowanie przez nauczycielkę indywidualnych działań z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz z dzieckiem zdolnym. Inspirowanie przez nauczycielkę zabaw i zajęć indywidualnych, w małych zespołach oraz grupie o charakterze organizacyjnym, integracyjnym, korekcyjno- kompensacyjnym i porządkowym. Pełnienie dyżurów przez dzieci. |
8:00-8:30 | Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. Przygotowanie do posiłku. |
08:30-9:00 | Śniadanie |
9:00-11:30 | Zajęcia zorganizowane, kierowane przez nauczycielki. Realizacja przez nauczycielkę bloków tematycznych w ramach określonych obszarów edukacyjnych. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych w zakresie wszechstronnego rozwoju dziecka, działania grupowe i zespołowe. Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki w sytuacjach edukacyjnych, zgodnie z potrzebami i potencjałem twórczym dzieci. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki. Kontynuacja zajęć, zabaw i innych czynności, podejmowanych przez dzieci oraz zainicjowanych przez nauczycielkę. Organizowanie zajęć gimnastycznych, rytmicznych , zajęć z języka angielskiego, religii. |
11:30-12:00 | Obiad |
12:00-12:20 | Odpoczynek, słuchanie bajek |
12:20-13:30 | Leżakowanie (grupa najmłodsza) |
12:20-13:30 | Zabawy dowolne w sali oraz ogrodzie przedszkolnym. Podejmowanie przez nauczycielkę indywidualnych działań z dziećmi. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. |
13:30-14:00 | Podwieczorek |
14:00-17:00 | Rozchodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wg pomysłu dzieci. Praca indywidualna z dziećmi. Zabawy i gry zorganizowane lub inspirowane przez nauczycielkę. Informowanie rodziców o działalności dzieci w przedszkolu. |